Podróż czas zacząć

Jak wszyscy wielcy podróżnicy , widziałem więcej niż pamiętam i pamiętam więcej niż widziałem.

Benjamin Disraeli

Obrazek

Aby nie zacząć od oklepanego „Witam na swoim blogu!” zdradzę Wam, że z wielkiego podróżnika u mnie niewiele. Żyjemy w takich czasach, kiedy przysłowiowy Kowalski może udać się do biura podróży tuż za rogiem, wykupić wycieczkę all inclusive do Bułgarii i zwać siebie wielkim podróżnikiem – i nikt mu tego nie zabroni. Ale co to ma do Blogu ? Otóż wiele.

Jak już napisałam wcześniej, wielkim podróżnikiem nie jestem. Nie posiadając stałej pracy i studiując dwa kierunki jednocześnie, nie zawsze dysponuję tak wielkimi zasobami pieniężnymi, aby podróżować wszędzie tam, gdzie dusza zapragnie. Dodatkowo (i przede wszystkim) moje pragnienie odkrywania świata zostaje na co dzień ugaszone przez chroniczny brak czasu. A jednak.

A jednak znajduję i jedno, i drugie, jednak podróżuję. Nawet jeśli nie robię tego zbyt często, to te podróże, są w 100 procentach przemyślane i zaplanowane według moich własnych potrzeb i pragnień.

Posłuchajcie kogoś, kto o podróżach pisał wiele, i pisał niebanalnie, i z kim ja w stu procentach się zgadzam 🙂

Podróż przecież nie zaczyna się w momencie, kiedy ruszamy w drogę, i nie kończy, kiedy dotarliśmy do mety. W rzeczywistości zaczyna się dużo wcześniej i praktycznie nie kończy się nigdy, bo taśma pamięci kręci się w nas dalej, mimo że fizycznie dawno już nie ruszamy się z miejsca. Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej.

Ryszard Kapuściński, „Podróże z Herodotem”

Ja podróżą zaraziłam się dość dawno, trudno mi samej powiedzieć, kiedy dokładnie. Teraz jednak czuję się poważnie chora i kieruję tego bloga do innych, również chorych. Chorych na ciekawość świata, złaknionych przygód, cierpiących na niedobór nowych wrażeń, wielokulturowe delirium. Ten mały kawałek świata, który widziałam, przedstawiać będę z perspektywy przeciętnego studenta, a więc przeczytacie tutaj o tym, jak podróżować za niewielkie pieniądze, na co zwracać uwagę, gdy podróżuje się w pojedynkę, jak odpowiednio się przygotować, co warto zobaczyć i co najważniejsze – jak taką podróż dobrze zaplanować.

Oprócz tych odbytych już podróży, chciałabym się z Wami także podzielić moją listą TOP100, a więc miejscami, które do podróży inspirują mnie najbardziej.

Sobie życzę w takim razie wytrwałości, a Wam – miłego czytania. Do zobaczenia już wkrótce !

4 uwagi do wpisu “Podróż czas zacząć

Skomentuj

